A NAVALLA DE BOTIS - Fascículo 14: tamén tes un motor eléctrico!

Pasada a que considero unha primeira fase de presentación, na que che deixei ver unhas primeiras liñas xerais de como funciona o meu xeito de entender o adestramento deportivo… e que rematou con aquela proposta, que sigue en pé, de que me fagas chegar dúbidas ó correo que tes abaixo, así como calquera cuestión na que queiras que profundemos aquí… pasada como digo esta primeira fase imos continuar co desenrolo daquilo que eu considero básico e elemental, que todo deportista debería tratar de saber aplicar no seu día a día e que tratei de organizar para ti neste esquema (enlace)... e hoxe vou comezar coa segunda das vías metabólicas, e vou pasar do “motor Barreiros” que supón a combustión das graxas ó motor eléctrico suplementario, algo así como o KERS co que contan os pilotos da F1, como é a vía do fosfáxeno.

Pois así o vexo eu porque, ó igual que o sistema dos coches de carreiras, este sistema metabólico entrega unha grande cantidade de potencia nun espazo de tempo moi curto e a súa “batería” recárgase soa sobre a marcha en poucos minutos, arredor de 3, que pode ser un dato que che interese.

Puro Ciclismo, purociclismo, blog, ciclismo, giro, tour, vuelta, clasicas, bici, bicicletas, noticias, entrevistas, ciclocross, mtb, btt, cx, pista

Como ves no debuxo, este motor é o primeiro en poñerse en marcha cando aínda os motores de combustión non deron arrancado sequera, e nun esforzo máximo entregaría toda a súa potencia, que é moita, en apenas 4 ou 5 segundos chegando a esgotar a súa batería arredor do segundo 12 ou 15, a partires de onde terías que apañarte cos outros dous… a vía lipolítica xa a coñeces.

Como te irás dando de conta a medida que les, este do que che comezo a falar hoxe é o motor que identifica ós bos sprinters… ós de verdade, ós que son quen de se plantar a 200m da meta sen lle ter “tocado a ese botón” que activa o KERS en toda a carreira… non falamos aquí do teu amigo que che gaña na grupeta cando xogades a ver quen chega primeiro ata a farola. Tamén os corredores de pista, especialistas en 200m sobre todo, terán un KERS impresionante… a 70km/h a piñón fixo hai que ter un KERS ben gordo!

Pois ben, nestas intensidades é doado darse de conta que o teu organismo traballa de xeito moi distinto: dende os substratos enerxéticos empregados ata as fibras musculares, pasando por toda a activación nerviosa e chegando ó sistema endócrino… estouche a falar dun “ambiente” moi específico tanto se pensamos na competición: nun sprint de 200m, como si pensas no adestramento e… ollo con isto! Aínda que non sexas un sprinter, ou incluso se o teu son as maratóns ou os GF (ou se só andas en bici por saúde) dar estímulos axeitados a esta vía vai ter para ti múltiples beneficios. Nos vindeiros fascículos veremos como podes buscalos e que podes agardar como resposta.

Rolda final do Campionato do mundo de Sprint:


Fernando Alonso deféndese de Lewis Hamilton en Spa usando o KERS, podes ver a carón do contavoltas sobreimpresionado como descarga por completo a batería na recta.


O piloto vai ter toda a batería dispoñible na seguinte volta ó igual que os pistards en cada manga… ou ó igual que un corredor que disputa unha meta volante, e todo sen consumir outro tipo de combustible: gasolina no caso do coche ou glicóxeno no caso dos ciclistas.

Gústache o meu xeito de ver como funciona a vía do fosfáxeno?

O vindeiro día cóntoche algunhas cousas que pasan no teu organismo cando premes o botón do KERS.

Lémonos aquí e saudámonos na estrada!

Podes atoparme en:
Facebook: Botis Bts - rs
Instragram: Botis.bts.rs

Puedes contactarme en:
bts.rendementosaudable@gmail.com

Puedes unirte a:

Publicar un comentario

0 Comentarios